جلسه هماهنگی ،تشریح و تعیین وظایف دستگاههای اجرایی در سند توسعه کوتاه مدت بخش درح روز شنبه مورخ 7 دی ماه 1398  به ریاست  استاندار محترم در محل دفتر استاندا ر با حضور  مدیران  دستگاههای اجرایی ،اعضای  محترم شورای اسلامی  ،بخشدار  و شهردار محترم درح برگزار گردید.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تمام تلاش ها بر این است که تا ۲ سال آينده، براي رفاه مردم در درح شرايط خوبي ايجاد شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبي، معتمديان با بيان اين مطلب در جلسه هماهنگي، تشريح و تعيين وظايف دستگاه هاي اجرايي در سند توسعه بخش درح، از مديران خواست فرصت پيش آمده را غنيمت شمارند.

وی همچنین با تعيين بازه زماني ۱۰ روزه از مديران خواست، برنامه هاي خود براي توسعه بخش درح را جمع بندي و ارائه کنند ...

به گفته وی نتیجه نهايي اين جمع بندي ها در قالب طرح توسعه بخش درح براي پيگيري در تهران در دستور کار قرار داده خواهد شد.

استاندار تأکید کرد: حال كه همه توجه ها به سمت درح جلب شده باید از اين فرصت استفاده كنيم و تا درح از محروميت خارج شود.

معتمدیان با اشاره به این که درح با وجود استعدادهاي فراواني که دارد، از محروم ترين مناطق كشور است، گفت: با استفاده از ظرفيت هاي موجود، مي توانيم ضمن ايجاد اشتغال پايدار به ماندگاري مردم در منطقه كمك كنيم.

وی تصریح نمود: ايجاد زيرساخت هاي لازم و توجه به مسائل رفاهي مردم از مهمترين اهدافي است که در سند توسعه درح دنبال مي شود.

نماینده عالی دولت در استان از همه مديران خواست براي ارائه طرح هاي توسعه اي متناسب با ظرفيت هاي بخش، پاي کار بيايند.

رساندن سطح برخورداری بخش از پوشش دیجيتال به ميانگين کشوري، تأمين زيرساخت هاي لازم براي فعاليت سرمايه گذاران، اجراي طرح هادي در کليه روستاها تا سال ۱۴۰۰، تكميل زيرساخت هاي مخابراتي و... از جمله مواردي بود كه در اين جلسه مورد تأكيد قرار گرفت.

شایان ذکر است: پانزدهم مهرماه و در جریان برگزاري مراسم روز ملي روستا و عشاير، استانداري خراسان جنوبي براي رفع محروميت از ۴ بخش محروم استان، تفاهم نامه هايي را با ۴ دستگاه معين به امضاء رساند که يكي از آن ها تفاهم‌نامه اي بود كه در راستاي رفع محروميت و ايجاد شاخص هاي توسعه در بخش درح با كميته امداد امام خميني (ره) امضاء شد.